محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | مطالب | 10 قانون فروش موفق
.

مطالب

10 قانون فروش موفق

10 قانون فروش موفق

توسط محسن همایونی

10 قانون فروش موفق 

فروش حرفه‌ای ترکیبی از علم و هنر است.فروش یک هنر آموختنی است اما با رعایت ۱۰ قانون فروش موفق می‌توانید به یک فروشنده برجسته تبدیل شوید.

بگذارید مثالی بزنیم.فروش مانند شماره‌گیری یک شماره تلفن ۱۰ رقمی است.

اگر می‌خواهید با فرد آن‌طرف خط (مشتریانتان) ارتباط برقرار کنید، باید این اعداد را با ترتیب صحیح وارد کنید.

یعنی باید این ۱۰ قانون فروش موفق را مو به مو رعایت کنید.

در فروش باید از این فرایند مشخص ۱۰ مرحله‌ای پیروی کنید تا بیشترین مقدار فروش، فروش مجدد و مشتریان معرفی‌شده را برای خود تضمین کنید.

علی درجزینی به عنوان مدرس و مشاور کسب و کار می‌گوید:

در هر کسب و کاری مهمترین مسئله فروش است.مسئله‌ای که می‌تواند منظم‌ترین کسب و کارها را ورشکست کند یا

کوچک‌ترین کسب و کارها را ثروتمند کند.”

فروش موفق، هدف اصلی تمامی کسب‌ و‌کارهاست.

اما آیا با رعایت ۱۰ قانون فروش موفق می‌توان به حداکثر میزان فروش رسید؟

در واقع برای موفقیت هر کسب‌ و‌کار، عرضه‌ی محصولات و خدمات خوب و با کیفیت و افزایش حجم فروش، به تنهایی کافی نیست.

برای رسیدن به موفقیت، نکات و قوانینی وجود دارد که دانستن و اجرای آنها خالی از لطف نیست.

نکات و قانون‌هایی که حاصل تجربه‌ی افراد موفق در حوزه‌ی تجارت و عامل اصلی موفقیتِ صاحبان کسب و کارهای برتر بوده است.

در این مطلب قصد داریم ۱۰ قانون فروش موفق را بیان کنیم؛

قوانینی که برای همه قابل اجرا هستند و فروش موفق و سودآوری بیشتر را برای کسب‌ و‌کار شما به ارمغان می‌آورند.

      

            

۱۰ قانون فروش موفق

نظرسنجی اخیر مؤسسه گالوپ در مورد رفتار صادقانه و اخلاقی متخصصان کسب و کار اینگونه بیان شده است:

از نظر رفتار صادقانه و اخلاقی فروشنده‌های بیمه و فروشندگان خودرو در پایین فهرست قرار دارند.

به احتمال زیاد براتون عجیب نبود و شاید تجربه این موضوع را تا به حال داشتید.

اما آیا فقط این فروشندگان هستند که اعتبار بدی از نظر مشتریان دارند؟

خیر. بلکه بیش از ۸۵٪ از مشتریان نگاه منفی به همه فروشندگان دارند.

اما این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید فروشنده خوبی باشید.

می‌توانید از اشتباهات فروشندگان دیگر درس بگیرید و یاد بگیرید که مهارت هایی را به وجود آورید که مردم در مورد روند فروش تفکر متفاوتی داشته باشند.

در واقع، فروش می تواند یکی از مهم‌ترین وظایف شما به عنوان صاحب کسب و کار باشد، اما تنها اگر این ۱۰ قانون فروش موفق را رعایت کنید.

  • قانون ۱ : کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید.

این نکته در چند دقیقه اول تعامل فروش بسیار مهم است.

یکی از ۱۰ قانون فروش موفق این است که از ابتدای ارتباط خود با مشتریان درمورد محصولات و خدمات خود صحبت نکنید.

یادتان باشد درباره خودتان با مشتریان صحبت نکنید.

مدام از محصولاتتان تعریف نکنید.شاید چیزهایی که شما می‌گویید از نظر خودتان مفید است نه از نظر مشتری.

پس اجازه دهید ببینید مشتری به شما چه می‌گوید و چه درخواستی از شما دارد.

شما با صحبت کردن زیاد نمی‌توانید متوجه شوید که نیاز مشتری چیست.

پس سعی کنید کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید.

اجازه دهید مشتریان با شما صحبت کنند.

  • قانون ۲ : کاری کنید مشتریان، مجذوب شما شوند.

مردم متوجه نمی‌شوند که محصولات و خدمات شما چقدر خوب است تا زمانی که قصد شما از هم‌صحبتی با خودشان را متوجه شوند.

قانون دوم از ۱۰ قانون فروش موفق می‌گوید اگر فقط قصدتان فروش محصولات و خدمات خود باشد به نتیجه نمی‌رسید.

فقط هدفتان این نباشد که محصولات و خدمات خود را بفروشید و مأموریت خود به عنوان یک فروشنده را انجام دهید.

بلکه شما باید کاری کنید که مشتریان، خودشان مجذوب و مسحور شما و محصولات شما شوند.

مهمترین نکته فروش این است که اگر افراد متوجه شوند که شما سعی می‌کنید محصولتان را به آن‌ها بفروشید، بلافاصله دیوارهای دفاعیشان بالا می‌رود و همه کاری می‌کنند تا از شما دور شوند.

طبیعت انسان، مقاومت در خرید است و عمل فروش مقاومت ایجاد می‌کند.

مطمئنا می‌پرسید چگونه محصولتان را بفروشید؟

  • قانون ۳ : سوال کنید.

در مورد مشتریان کنجکاو شوید و درباره محصولات و خدماتی که در حال استفاده از آنها هستند، از آنها سوال کنید.

آیا آنها از محصولات و خدماتی که در حال حاضر استفاده می‌کنند راضی هستند؟

آیا چیزی که اکنون از آن استفاده می‌کنند مقرون به صرفه است؟

به اندازه کافی اطمینان به آن محصولات دارند؟

سومین نکته در ۱۰ قانون فروش موفق این است که آنچه را که واقعا می‌خواهید پیدا کنید در سوالات خود از مشتریان بپرسید.

برای وقت گذراندن از آن‌ها سوالات بیهوده نپرسید.

در عوض، سوالاتی را مطرح کنید که به شما اطلاعاتی را درباره آنچه مشتریان واقعا نیاز دارند، بدهند.

هنگامی که شما متوجه می‌شوید، مشتریان به چه چیزی نیاز دارند و از متقاعدکردن و وادار کردن آن‌ها برای خرید محصولتان دست می‌کشید، آن‌ها به شما اعتماد می‌کنند و از راهنمایی‌های شما استفاده کرده و خرید می‌کنند.

  • قانون ۴ : با مشتریان همانطور صحبت کنید که با خانواده یا دوستانتان صحبت می‌کنید.

با مشتریانتان به حالت رسمی صحبت نکنید.

طوری با آن‌ها صحبت نکنید که فقط یک فروشنده هستید و قصدتان صرفا فروش محصولات و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید می‌باشد.

از صحبت‌های اغراق آمیز پرهیز کنید.

از رقبای خود بدگویی نکنید، با اینکار جایی در فکر و قلب مشتری برای شما باز نمی‌شود.

با صدای مناسب صحبت کنید؛ نه خیلی آروم نه خیلی بلند.

این الگوهای گفتاری آسیب دیده در محیط‌ های فروش حرفه‌ای هرگز قابل قبول نیستند.

۱۰ قانون فروش موفق می‌گوید با مشتریان دوست باشید و همانطور که در کنار دوستان و عزیزانتان هستید، با آن‌ها صحبت کنید.

  • قانون ۵ : برای صحبت با مشتریان وقت مناسبی را در نظر بگیرید.

برای صحبت با مشتریان عجله نکنید.

نظر آن‌ها را بپرسید که آیا وقت کافی برای صحبت‌کردن دارند.

اگر مشتریان پاسخ منفی به شما دادند، ناراحت شوید.

قطعا زمان مناسبی برای صحبت با ‌آن‌ها نبوده و شما فرصت دارید در زمان دیگری تلاش کنید تا با آن‌ها صحبت کنید.

فکر نکنید که اگر الان با آن‌ها صحبت نکنید فراموشتان می‌کنند یا فروشنده دیگری جای شما محصولاتش را به آن‌ها می‌فروشد.

پنجمین قانون از ۱۰ قانون فروش موفق به شما می‌گوید به مشتریان فرصت دهید تا در بهترین زمان با شما صحبت کنند که این باعث می‌شود بهترین نتیجه عاید شما شود.

  • قانون ۶ : پاسخ‌های کوتاه اما کافی به سوالات مشتریان بدهید.

اگر مشتریان از شما سوال می‌پرسند، گزافه‌گویی نکنید و دقیقا جواب سوالشان را بدهید.

شاید تجربه این را داشته باشید که اکثر فروشندگان، آنقدر اضافه‌گویی می‌کنند و آنقدر حرف می‌زنند که حوصله مشتری سر می‌رود و کلافه می‌شود.

اگر از شما سوال می‌کنند، فقط پاسخ آن سوال را بدهید.این ششمین قانون از ۱۰ قانون فروش موفق است.

منظور این نیست که جوابی دهید که مشتری را از سر خود باز کنید بلکه هدفمند، دقیق و خلاصه جواب دهید.

  • قانون ۷ : بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید.

تا جایی که ممکن است یک اطلاعات اولیه در مورد مشتری خود داشته باشید.

شغلش چیست؟ میزان تحصیلاتش چیست؟ سنش چقدر است؟

در ۱۰ قانون فروش موفق مهم است که بدانید چه کسی روبروی شماست که با او صحبت می‌کنید.

قطعا زمانی که شما بخواهید به یک خانم خانه‌دار محصولتان را بفروشید با زمانی‌که بخواهید به یک مدیر شرکت بزرگ محصولتان را بفروشید متفاوت است.

باید بدانید فرد روبروی شما چقدر اطلاعات عمومی و تخصصی در مورد محصولتان دارد؟

آیا اگر شما از اطلاعات تخصصی محصولتان با او حرف بزنید، صحبت‌های شما را متوجه می‌شود یا بدتر سردرگم می‌شود و در آخر نمی‌تواند تصمیم به خرید بگیرد.

پس اینکه بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید تا اطلاعات مفید به او بدهید بسیار حائز اهمیت است.

  • قانون ۸ : از ارائه یک سمینار سه ساعته برای محصولتان خودداری کنید.

از گفتن موارد غیر مرتبط با محصولات و خدمات خود پرهیز کنید.

موارد لازم برای شناخت مشتری از محصولتان را بیان کنید.

گزافه‌گویی نکنید و مشتری را خسته و کلافه نکنید.

آنچه را نیاز است به او ارائه دهید.

این هم از هشتمین قانون از ۱۰ قانون فروش موفق .

خسته نشوید کمی تا نقطه پایان مانده است.

  • قانون ۹ : شکاف بین شما و مشتری از بین می‌رود.

پس از گذر از هشت مرحله اول در ۱۰ قانون فروش موفق ، شما باید درک خوبی از نیازهای مشتری و نیازهای چشم‌انداز خود در رابطه با محصولات یا خدمات خود داشته باشید.

با دانستن این مطلب و ایجاد احساس اعتماد متقابل و ایجاد اعتماد به نفس در خود برای فروش محصول و ایجاد اعتماد به نفس در مشتری برای خرید محصولتان ، اکنون آماده هستید تا شکاف بین شما و مشتری از بین برود و فروش اتفاق بیفتد.

  • قانون ۱۰ : شما فقط یک فروشنده نیستید.

این یک اصل در زندگی است

شما قبل از اینکه فروشندگی یا هر شغل دیگری را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید، یک انسان هستید.

۱۰ قانون فروش موفق به شما می‌گوید:

در گفتار خود با مشتریان صادق باشید.

درباره محصولات و خدمات خود به درستی آنها را راهنمایی کنید تا اگر نیازی به محصولتان ندارند، خرید نکنند.

هدف اصلیتان فروش محصولات و خدماتتان نباشد بلکه تعامل با مشتری و کسب رضایت او باشد.

اینگونه رفتار کردن قطعا شما را به یک فروشنده برجسته تبدیل خواهد کرد.

 

 

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.