محسن
محسن همایونی

طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش مشاور، مدرس و توسعه دهنده کسب و کار مشاور و مدرس فروش و بازاریابی دارای مدرک MBA (فوق لیسانس اجرایی) در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارای مدرک DBA (دکترای اجرایی) در زمینه مدیریت، توسعه و بهبود کسب و کار عضو رسمی انجمن راهبردی ایران عضو رسمی باشگاه مدیران ایران عضو رسمی کمیسیون بهبود و توسعه‌ی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان
همین حالا با من تماس بگیرید.

ورود | ثبت نام
صفحه اصلی | مقاله ها | دایره المعارف | فروش و مدیریت | بازارسازی
.

فروش و مدیریت

بازارسازی

بازارسازی

توسط فاطمه فاضلی

بازارسازی

بازارسازی چیست و چه مفهومی دارد؟

دو مفهوم بازاریابی و بازارسازی از جمله مفاهیم پرکاربرد در علم اقتصاد است. این دو واژه از همان زمان آغازین تجارت به شکل پنهانی در فرآیند خرید و فروش وجود داشت اما به شکل‌های مختلف متصور می‌شد. در مقالات قبلی با بازاریابی و مفهوم آن آشنا شدیم، حال در این مقاله به مفهوم واژه بازارسازی می پردازیم.

بازارسازی در واقع فعالیتی است که در آن، پیشنهادهای خرید و فروش گوناگونی در قیمت‌های مشخص ارائه می‌شود و بدین وسیله بازار را آماده معامله با آن قیمت‌ها در زمان معاملات می‌کند. به همین ترتیب بازارساز نیز به معامله‌گری گفته می‌شود که پیشنهادهای دو طرفه خرید و فروش را ارائه می‌کند و بازاری دو طرفه برای سهم مورد نظر به وجود می‌آورد.
به طور خلاصه بازارسازی زمانی معنی پیدا می کند که از کلیه عوامل، تکنیک ها و استراتژی ها در جهت ایجاد و افزایش سهم بازار استفاده شود.

باید توجه داشت که بازارسازی فقط افزایش فروش نیست و به بیان دیگر یک فعالیت فرآیندی است که شامل فرآیندهای متفاوتی اعم از بهینه‌سازی معرفی محصول و افزایش سهم در بازار می‌شود. 

.

0 دیدگاه ارسال شده است

.